Wednesday, August 18, 2010

dulu berpraktikum sekarang bekerja

dah posting... dapat kat sarawak.. time dapat surat tawaran masa majlis kawin saya sebelah pihak lelaki kat perak.. sedih gak time tu tapi teruja pon ada, yela dah nk keje.. sebelum ni belajar..

dapat surat tawaran tp simpan.. sebab sibuk ngan majlis, nak kenal family baru.. nak bukak hadiah.. pikir pasal nak g honeymoon lagi sbb dpt sponsor kat hotel heritage cameron highland mana boleh tolak kan..


banyak sungguh cerita yang nak dikongsi disini setelah lama xmenulis katakan. dah habis honeymoon 3 hari kat cmron hgland sambung lak ikut mendaki gunung datuk anjuran salah sebuah sekolah kat hulu klang selangor (lupa la). mendaki gunung datuk bersama suami setelah pernah sekali dulu daki ngan dia semasa bercinta, heheh.. masa tu bru nak kenal2..

dah turun dari gunung wahhhh letih tp xdela pancit time mendaki kene urut budak2 y pancit je.. tp sbb tgu org lain pancit ni wat smgt jd lemah tau, terikut2 nak pncit sama tp tak pancit sampai puncak gunung datuk.. lega..

balik rumah letih semacam je.. yela sejak kawin xrehat2 lagi, mula2 kat kelantan, then perak, pastu g camron higlnd, pegi pulak gunung datuk negeri 9.. lastly balik kl lepak umah kakak.. letihhh....... dalam masa y sama period xdatang.. alamak kenapa ni? seminggu lewat period g jupe doktor.. sah... saya dah pregnant dlam 2 minggu.. terkejut sangat apa taknya saya baru je gi daki gunung...... alhamdulillah xde pape...

lepak dalam seminggu dua umah kakak saya mula berasa sedih yang amat kerana akan mendaftar diri untuk melengkapkan diri sebagai guru di sarawak. sedih sangat sebab saya dah pregnnt risau kesihatan diri n kandungan apalagi tpt msh x dktahui shingga saya sampai di kuching barulah sglnya akan terjawab.. sedihnya baru kawin dah nk kene pg jauh dr suami dlm masa sama pregnnt lg.. besarnya dugaan.. sdara mara xde kt sinun.

saya antara y bertuah kerana dapat di sekolah bandar. smk kota samarahan berbanding kwn2 y dpt di pedalaman

No comments: